Hva er medlemskortet?

Medlemskortet er et felles bonussystem for 560 000 medlemmer av 34 ulike boligbyggelag. Du som har medlemskort får tilgang til en rekke gode medlemsfordeler samt informasjon om nyheter, tilbud og kampanjer som kun tilbys gjennom Medlemskortet.


Hva vil det si å aktivere kortet?

Å aktivere kortet vil si at man fyller ut et skjema for å få tilgang til eksklusive fordeler i form av bonus på forsikring, maling, interiør, reiser med mer. Den opptjente bonusen kan overføres til din konto. Sjekk "Medlemstilbud" i menyen for mer informasjon.


Hvordan aktiverer jeg kortet mitt?

For å aktivere kortet ditt klikker du "Aktiver kortet" i øverst i menyen på siden. Fyll ut skjema med ditt medlemsnummer og postnummer for å aktivere kortet. Du vil da komme til et registreringsskjema som må fylles ut før du kan starte å opptjene bonus. Når kortet er aktivert vil du få tilgang til eksklusive fordeler, som bonus på maling, lamper, byggevarer, interiør, reiser m.m. Oversikt over medlemsfordelene finner du nederst på ditt boligbyggelags velkomstside. OBS! Du trenger kun å aktivere kortet én gang. Har du allerede aktivert kortet trenger du altså ikke å gjøre det på nytt, men logge deg inn med e-post og passord.


Hvem kan aktivere kortet?

Det er kun medlemmer av boligbyggelagene under som kan aktivere Medlemskortet: Alta BBL, Arendal BBL, Bate BBL, BOB, Bodø BBL, BoNord BBL, BORI, Gjøvik BBL, Hammerfest BBL, Halden BBL, Haugesund BBL, Innherred BBL, Kongsberg BBL, Kongsvinger BBL, Kragerø BBL, Kristiansund BBL, Larvik BBL, Lofoten BBL, Mosjøen BBL, Møre & Romsdal BBL, Nedre Buskerud Boligbyggelag, OMT BBL, Porsgrunn Bamble Borgestad BBL, RINGBO BBL, Sarpsborg BBL, Skien BBL, Sunndal BBL, Usbl, Vansjø BBL og VESTBO.


Må jeg aktivere kortet igjen når jeg får nytt kort i posten?

Kortet skal kun aktiveres én gang. Dersom du allerede har aktivert Medlemskortet ditt skal du ikke gjøre det igjen når du mottar nytt kort i posten. For å komme inn på "min profil" må du logge deg inn med e-post og passord. 


Kan jeg aktivere flere medlemskap i ulike boligbyggelag?

Dersom du har flere medlemskap i ulike boligbyggelag er det mulig å aktivere hvert medlemskap, nå også med en og samme e-postadresse.


Kombinasjonen av medlemsnummer og postnummer eksisterer ikke. Hva gjør jeg?

Du har fått ovennevnte beskjed når du forsøkte å aktivere medlemskapet ditt. Feilen kan ha ulike årsåker: 
1. Sjekk på fakturaen din at du bruker det medlemsnummeret og det postnummeret som står der. 
2. Feil adresse kan være registrert i databasen. Har du flyttet nylig så forsøk ditt gamle postnummer. 
3. Fordelskortdatabasen oppdatereres en gang i måneden rundt den 20. hver måned, og dataene blir sendt fra boligbyggelaget den 10. hver måned. Dvs at nye medlemmer som har meldt seg inn etter den 10. i en måned vil først kunne aktivere seg etter 20. i den påfølgende måneden.


Jeg har ikke brukernavn og passord. Hva gjør jeg?

Dersom du ikke har aktivert medlemskortet ditt tidligere, må du gjøre dette for å kunne logge deg på. Du aktiverer kortet ved å trykke på "Aktiver kortet" i menyen øverst. Eposten din vil bli ditt brukernavn. Passord definerer du selv når du går igjennom aktiveringen. Trenger du å opprette flere e-postadresser, kan du gjøre det gratis her.


Jeg har ingen e-postadresse. Hva gjør jeg?

Du må ha en e-postadresse for å aktivere Medlemskortet ditt. Har du ikke en fra før, er det enkelt og gratis å opprette en på nettet. Det finnes flere alternativer som f.eks. gmail


Kan jeg endre navn og adresse i min profil?

Det er ikke mulig å endre på navn eller adresse i min profil. Du må kontakte det Boligbyggelaget du er medlem i slik at de kan gjøre disse endringene i sitt register.

Det er kun boligbyggelagenes registre som brukes til oppdatering av Fordelskortdatabasen, og dette skjer rundt den 15. hver måned. Det kan derfor gå noe tid fra dine endringer er meldt til boligbyggelagene til det oppdateres i din profil på fordelskortet.no.


Hvor kan jeg få en oversikt over oppspart bonus?

For å opptjene bonus må medlemskortet være aktivert. Oversikt over oppspart bonus finner du når du logger deg inn. Når kortet er aktivert vil du opptjene bonus hos mange samarbeidspartnere. For å få oversikt over hvilke leverandører som gir bonus klikker du "Tilbud" i menyen oppe på siden.


Hvordan får jeg utbetalt oppspart bonus?

For å få utbetalt oppspart bonus må du først logge deg inn med brukernavn og passord. Deretter velger du "Bonus og rabatter" nederst i venstre kolonne. Da kommer du inn på en side som viser hvor mye du har tilgode og du kan velge et beløp til utbetaling (minimum 100,- kr) + "utbetal".


Har du andre spørsmål kan du kontakte ditt boligbyggelag. Oversikt over alle boligbyggelagene finner du på forsiden.